Wil je graag starten met e-mailmarketing maar bevat je e-maillijst slechts een honderdtal contacten? Wel, dan moet je zeker verder lezen!
Je zal al gemerkt hebben dat bezoekers niet snel geneigd zijn om iets te kopen tijdens het eerste bezoek aan jouw website. Slechts een kleine 5% van je website bezoekers kan je na het eerste bezoek overtuigen om iets online aan te kopen!
De andere 95% moet je dus overtuigen! Maar hoe kan je dat nu best doen? Je kan starten met Facebook of Twitter. Zeker niet slecht om jouw naam aan een groot publiek kenbaar te maken.
Maar wil je echt mensen overtuigen van jouw product dan moet je zeker ook investeren in e-mailmarketing. Maak daarom gebruik van lead magnets op jouw website om op korte tijd veel e-mailadressen te verzamelen!
Welke functie hebben lead magnets?
Toon op jouw website een fantastisch aanbod, tips of nuttige informatie die de bezoeker niet wil missen en vraag in ruil hiervoor het e-mailadres van de bezoeker.
Het verzamelen van zo een e-mailadres kan je zelfs een conversie noemen! Het is het startpunt om de bezoeker op termijn iets bij jou te laten kopen.
Voor welk aanbod willen bezoekers hun e-mailadres achterlaten?
Eén tip: praat niet over jezelf of jouw bedrijf maar geef waardevolle informatie of nuttige tips weg die de bezoeker niet snel zal vergeten. Maak de bezoeker nieuwsgierig zodat deze kost wat kost te weten wil komen welke informatie jij zo graag met de buitenwereld wil delen.
- Geen uniek aanbod
- De bezoeker krijgt enkel een standaard nieuwsbrief in de plaats
- Lead Magnet valt niet op
- Deze pop-up maakt de bezoeker nieuwsgierig! Over welke tips gaat het?
- Weggeven van nuttige informatie in de vorm van tips
- Lead Magnet valt wel op door het gebruik van felle kleuren in de huisstijl van de website
Ik heb het e-mailadres van de bezoeker en nu?
Vanaf het moment dat je het e-mailadres van een bezoeker verzameld hebt, kan je deze gaan informeren over jouw producten! Maak duidelijk waarom deze lead bij jou en niet bij een andere webshop een product moet kopen.
Ga aan de slag met e-mailmarketing en stuur minstens éénmaal per maand een gepersonaliseerde e-mail naar je leads!
Probeer te achterhalen wie interesse toont in welke producten en bouw daar op verder. Stuur niet iedereen 12 maanden lang dezelfde e-mail!
Segmenteer en personaliseer, enkel dan heb je het meeste kans om online te verkopen.
Weet je niet welke lead magnet jij op jouw website moet plaatsen of heb je vragen over e-mailmarketing? Contacteer mij en ik help jou graag verder!