Als je veel bezig bent met Google AdWords dan zal je wel weten dat je jouw advertenties via een hele resem extra extensies kunt uitbreiden. Zo kan je onder jouw advertentie het telefoonnummer tonen, recensies van klanten weergeven, de locatie van jouw zaak toevoegen, … noem maar op.
Google gaat hier nu nog verder in en geeft jou via de nieuwe prijsextensies de mogelijkheid om de prijzen van jouw producten of diensten op een overzichtelijke manier te tonen.
Hoe werken de advertentie-extensies?
Indien je nog nooit hebt gehoord van advertentie-extensies, zal ik je op weg helpen met deze handige video. Via deze video krijg je alle nodige uitleg en zal het gebruik van advertentie-extensies duidelijk worden voor jou!
Hoe zien prijsextensies eruit?
De prijsextensies worden door meerdere regels toegevoegd. Je hebt zelfs de mogelijkheid om jouw producten en/of diensten kort te omschrijven.
De volgende velden zijn hierbij belangrijk:
- Type product of dienst
- Omschrijving van product of dienst
- Prijs van product of dienst
- Link naar relevante landingspagina
In werkelijkheid ziet er dit als volgt uit:
Prijzen toevoegen via AdWords
De prijsextensies kan je net zoals de bestaande extensies toevoegen aan een AdWords account maar ook aan specifieke campagnes of advertentiegroepen.
Volg even mee om te ontdekken welke info je moet achterlaten om een goede prijsextensie toe te voegen.
Je moet de beste zijn op mobiel!
Door het feit dat Google deze prijsextensies alleen toont op mobiel voor advertenties die op de eerste plaats staan, zal dit een enorme concurrentiestrijd (als die er al niet was) veroorzaken bij de bedrijven.
Als adverteerder ga je er natuurlijk alles aan doen om op die eerste plaats te staan!
Eerder dit jaar besliste Google al om de zoekadvertenties in de rechterbalk te verwijderen op desktop versies. Door deze nieuwe mogelijkheid aan te bieden, zorgt Google er nu voor dat de concurrentiestrijd om de bovenste posities bij de mobiele weergave nog harder wordt!
Of deze prijsextensies in de toekomst ook naar desktop komen, is nog niet bekend! Afwachten dus.