Dat e-commerce ondertussen volledig ingeburgerd is, dat is wel duidelijk. Alleen mag je niet vergeten dat de wereld van webshops continu verandert. Het is dus wel belangrijk dat je jouw klanten begrijpt zodat je aan al hun noden kunt blijven voldoen.
Waar loopt het fout?
Om jouw klanten beter te begrijpen, moet je natuurlijk weten waar en waarom ze afhaken in het aankoopproces. Breng de funnel van jouw klanten in kaart en ga na welke stappen je nog kan verbeteren.
Kleine veranderingen kunnen al een enorm effect hebben op het conversiepercentage.
Gebruik Google Analytics
Maak gebruik van Google Analytics om het aankoopproces van jouw klanten visueel weer te geven. Iedereen die een beetje kennis heeft van deze tool kan dit zelf doen.
Mocht je echter hulp nodig hebben, mag je mij altijd contacteren!
Mobiel en tablet
Je bent aan het koken en je mixer gaat kapot. Eén van de eerste zaken die je doet: smartphone nemen en google’n naar een nieuwe mixer.
Wanneer jouw website niet responsive is, gaat Google jouw webshop niet tonen tussen de zoekresultaten. Een groot minpunt omdat je op deze manier enorm veel potentieel laat liggen.
Wanneer jouw webshop wel responsive is, ga je wel goed scoren in de zoekresultaten. Bovendien kunnen consumenten onmiddellijk die mixer bestellen die ze nodig hebben!
Zorg voor gebruiksgemak, kies voor simpele betaalmogelijkheden en je bent verzekerd van een mooi conversiepercentage.
Automatiseer jouw marketingcampagnes
Wanner je niet veel klanten hebt, kan je alles manueel opvolgen. Maar wanneer je webshop groeit, dan is het onbegonnen werk om zelf alle opvolgmails te sturen.
Automatiseer daarom zoveel mogelijk processen. Automatiseren is helemaal niet slecht! Je kan bovendien iedereen individueel blijven benaderen wanneer je alles goed instelt.
Vergelijk eerst enkele tools vooraleer je een keuze maakt voor één of andere leverancier. Wanneer je ook hier graag bijkomende info over wil, mag je mij altijd contacteren!