WhatsApp bedrijven

WhatsApp als communicatietool voor bedrijven?

WhatsApp, één van de meest gebruikte apps ter wereld en hoogstwaarschijnlijk ook een app die dagelijks ook door jou gebruikt wordt. Deze app is niet enkel handig om met vrienden te communiceren, ook in de bedrijfswereld wordt steeds meer naar deze app gekeken als communicatiemiddel. Wat zijn de voordelen van WhatsApp? Zéér snelle responstijd; Enorm […]

Mobiele SEO

Beïnvloed de SEO score van jouw website op mobiel

Je wist het misschien nog niet maar tegenwoordig vinden er meer zoekopdrachten plaats via mobiele toestellen dan via desktop. Wanneer je onderweg rond jou kijkt, zie je iedereen dan ook constant ‘tokkelen’ op zijn of haar smartphone. Niet meer dan logisch dus dat dit ook een invloed heeft op het aantal zoekopdrachten die dagdagelijks uitgevoerd […]

Snapchat - adverteren

Adverteren op Snapchat: de moeite?

Snapchat is een enorm populair social media kanaal in België en Nederland. Dagelijks worden er miljoenen snaps gedeeld! Vandaar dat natuurlijk ook bedrijven hun ogen richten op dit kanaal. Kan adverteren op Snapchat interessant zijn? Je leest er hier alles over! Wie zijn de Snapchat gebruikers? De Snapchat gebruikers zijn voornamelijk jongeren tussen 13 en 25 […]

Bricks vs Feathers

Welk type content moet jij posten op jouw website?

Als je mijn vorige blogposts of e-mails hebt gelezen dan zul je al gemerkt hebben dat ik héél veel belang hecht aan het creëren van content. Ik hoop dat jij er ook zo over denkt! Is dit niet het geval? Dan raad ik je aan om niet verder te lezen want dan ga je van […]

SEO Tips

3 SEO technieken die vandaag niet meer werken!

Wanneer je een tekst of blogpost schrijft voor jouw website dan houd je hoogstwaarschijnlijk rekening met een aantal SEO tips die je eens ergens hebt gelezen. Nu, niet alles wat je leest of hoort is jammer genoeg waar… Daarom vind je hieronder 3 SEO technieken terug waarvan jij misschien denkt dat deze werken maar ik […]

Influencer marketing

Kan je als influencer leven van een kanaal als Facebook?

In de VS kan je als social media influencer meer dan 100.000 dollar verdienen aan één promoted post! Maar kan dit in België ook? Hoeveel volgers heb je nodig om als influencer te leven van Facebook, Instagram of andere kanalen? Ontdek het hier! De feiten in de VS Youtube Wanneer je in de VS tussen […]

CTR AdWords

Wanneer heeft jouw advertentie een goede clickthrough rate?

Een vraag die vaak gesteld wordt door klanten: ‘Wat is een goede klikfrequentie voor mijn advertenties?’. Een interessante vraag die vaak moeilijk te beantwoorden is. Maar om jou op weg te helpen, vertel ik graag wat meer over de CTR van advertenties! Wat is een klikfrequentie, CTR of clickthrough rate? Je leest het goed. De […]

spamverkeer - ua

4 stappen om spam te verwijderen uit de resultaten van Universal Analytics

Wanneer je naar de resultaten van jouw website in Universal Analytics gaat kijken, dan kan het soms lijken of je echt veel bezoekers over de vloer krijgt! Als je echter de resultaten verder gaat analyseren dan zal je zien dat een groot aandeel van jouw bezoekers vals zijn. Het heeft natuurlijk weinig zin om deze ‘resultaten’ […]

SEO Tools

Verbeter jouw SEO score met deze 2 tools

Hoog scoren in Google met jouw website. Voor velen een utopie voor anderen een leuke opdracht! De score van een website hangt af van tal van factoren. Sommige daarvan heb je zelf in de hand, voor andere factoren ben je dan weer afhankelijk van je webbouwer. Deze blogpost gaat jou meer tips geven over de […]

Google My Business

Hoe meerdere Google Business Accounts makkelijk beheren?

Je hebt een bedrijf en je wil natuurlijk zo goed mogelijk gevonden worden via Google. Een handig hulpmiddel dat je hierbij helpt is Google My Business. Meer visibiliteit Via deze tool van Google krijg je wanneer mensen zoeken naar jouw bedrijf de nodige visibiliteit op de eerste zoekresultatenpagina van Google. Bovendien is dit niet alleen op […]

Mobiele zoekresultaten

2017, het jaar van de waarheid voor jouw website

Google gaat over enkele maanden nog meer de focus leggen op de mobiele zoekresultaten. Google wil namelijk de zoekresultaten op mobiel lostrekken van deze op desktop, waardoor deze dus van elkaar gaan verschillen. Ook wanneer je exact dezelfde termen gebruikt, kan het goed zijn dat de zoekresultaten er totaal verschillend uitzien. Hoog scoren in Google De 2 […]

Webshop

Optimaliseer jouw webshop

Dat e-commerce ondertussen volledig ingeburgerd is, dat is wel duidelijk. Alleen mag je niet vergeten dat de wereld van webshops continu verandert. Het is dus wel belangrijk dat je jouw klanten begrijpt zodat je aan al hun noden kunt blijven voldoen. Waar loopt het fout? Om jouw klanten beter te begrijpen, moet je natuurlijk weten […]

8 schrijftips

8 schrijftips die jouw online verkoop verdubbelen!

Wanneer je een website of webshop bezit, dan zal je al wel van veel mensen hebben gehoord dat bloggen of het schrijven van nieuwe content op jouw website belangrijk is! Nu eigenlijk moet je nog stap verder gaan en jouw teksten op zo een manier schrijven dat mensen onmiddellijk overtuigd geraken van jouw producten of […]

11 SEO tips

11 TIPS om hoger te scoren in Google

Ben jij de trotse eigenaar van een website maar scoort deze niet goed in Google? Doe er dan iets aan dankzij deze tips! Er zijn 1001 dingen die je kan doen om een website hoger te laten scoren in Google. Start echter met deze 11 tips en kijk welk resultaat dit op korte termijn voor […]

Toon nu de prijs bij jouw AdWords advertenties

Als je veel bezig bent met Google AdWords dan zal je wel weten dat je jouw advertenties via een hele resem extra extensies kunt uitbreiden. Zo kan je onder jouw advertentie het telefoonnummer tonen, recensies van klanten weergeven, de locatie van jouw zaak toevoegen, … noem maar op. Google gaat hier nu nog verder in […]

Pokémon GO Bedrijven

Hoe als bedrijf inspelen op Pokémon GO

Je kan er niet naast kijken, overal zie je mensen starend naar hun smartphone rondlopen om zoveel mogelijk Pokémon te vangen. Degene die niet mee zijn met de hype hebben hier een hekel aan, terwijl de mensen die de app wel hebben gedownload er vol voor gaan en met volle teugen genieten. Niantic, de ontwikkelaars van […]

Google Posts

Google helpt kleine ondernemingen!

Google Posts, alweer een nieuwe manier van Google om content in de zoekresultaten van deze populaire zoekmachine te laten verschijnen. Op dit moment zit alles nog in een testfase maar de kans is groot dat ook jij binnenkort deze Google Posts ziet verschijnen! Wat zijn die Google Posts? Door gebruik te maken van Google Posts […]

Contentkalender

Download deze contentkalender!

Ik moet eerlijk toegeven, het schrijven van een interessante blogpost kost vaak tijd. Het is echter iets wat ik héél graag doe omdat ik merk dat de bezoekers van mijn website mijn posts appreciëren. Aan de andere kant is het ook moeilijk om een gaatje in mijn agenda te vinden om zo een blogpost te […]

Snapcodes

Krijg meer volgers op Snapchat via snapcodes.eu

Snapchat is hot! Steeds meer en meer mensen beschikken de dag van vandaag over een Snapchat account. Je kan 2 groepen van Snapchat gebruikers definiëren: de kijkers en de snappers. De kijkers Deze groep van mensen maakt een Snapchat account aan en gebruikt deze vervolgens enkel om te kijken naar de snaps van anderen. De snappers […]

Tracken van conversies in Google AdWords

Wanneer je een advertentiecampagne opzet heb je meestal een doel voor ogen, een conversiedoel. Meer aanmeldingen op de nieuwsbrief, meer offerteaanvragen, meer bezoekers op een bepaalde pagina of simpelweg meer producten verkopen zijn allemaal voorbeelden van conversiedoelen. Een conversiedoel hangt meestal héél erg sterk samen met een doelpagina op jouw website. Bijvoorbeeld een bedankpagina die […]

Hoe schrijf je een tekst die mensen doet kopen?

Hoe schrijf je een tekst die mensen doet kopen?

Er bestaan verschillende technieken om een goede verkooptekst te schrijven. Veel bedrijven kennen deze technieken wel maar passen deze niet altijd op de juiste manier toe! Ontdek in deze blogpost welke technieken je moet gebruiken om een tekst te schrijven die doet verkopen. Aandacht trekken doe je zo! Wanneer je wil verkopen, moet je eerst de nodige […]

Bounce Rate

Wat vertelt de bounce rate over jouw website?

Hoe goed doet jouw website het? Heb je daar een idee van? Blijven bezoekers altijd plakken of klikken zij meteen weg wanneer ze de gewenste info hebben gevonden? Veel vragen! Maar gelukkig bestaan er statistieken om al deze vragen te beantwoorden. Via Google Analtytics kan je de bounce rate van jouw website in cijfers zien! […]

GTM

Waarom elke marketeer gebruik moet maken van GTM!

GTM of Google Tag Manager is een tag management systeem van Google dat je toelaat om als marketeer op een snelle en simpele manier extra’s toe te voegen aan jouw website. Dit tag management systeem vervangt de hardgecodeerde tags die worden gebruikt voor marketing, analyse en testen op een website, door dynamische tags. Op die […]

Google Mijn Bedrijf

Het belang van Mijn Bedrijf op Google

Heb je jouw bedrijf al online geregistreerd bij Google? Waarom zou ik dat doen, hoor ik je al denken! Wel, het levert je niet alleen een aantal voordelen op, je gaat er ook meer bezoekers op jouw website door krijgen! Met Google Mijn Bedrijf worden al jouw bedrijfsgegevens getoond in de zoekresultaten van Google, op […]

Betalende bezoekers

Kan je bezoekers kopen voor jouw website?

Jouw website staat online of je hebt misschien een nieuwe website laten ontwikkelen maar je merkt dat je te weinig bezoekers aantrekt. Dit hoeft niet meteen een probleem te zijn. Er zijn natuurlijk verschillende manieren om meer bezoekers aan te trekken voor jouw website. Doe het op de ‘gratis’ manier en steek tijd in jouw website. […]

Facebook Canvas

Hoe jouw advertenties laten opvallen?

Door het overaanbod aan advertenties op Google, Facebook, Youtube, … wordt het alsmaar moeilijker om jouw advertentie te laten opvallen. De tijd dat je gewoon kon adverteren en moest wachten tot de bestellingen binnenkwamen is officieel voorbij. Gelukkig duiken er ook meer en meer interessante tools op waarmee je jouw advertentie die extra ‘touch’ kunt […]

Hoe met een gerust gemoed op vakantie als marketeer

Kan je als marketeer op vakantie gaan?

Heb je als marketeer de tijd om op vakantie gaan? Het antwoord op deze vraag is natuurlijk JA! Wanneer je echt bezig bent met je vak dan ben je dag in dag uit actief aanwezig op social media, elke dag opnieuw schrijf je nieuwe content voor de website, je bereidt blogposts voor, … Gewoon teveel […]

Is Snapchat het toekomstige kanaal om te adverteren?

Ondertussen bestaat Snapchat al 4 jaar. Al moet ik toegeven dat ik geen actieve gebruiker ben, toch ga ik hier na het schrijven van deze blogpost verandering in brengen. Want Snapchat heeft véél potentieel! Snapchat is enorm populair bij jongeren. Met 200 miljoen maandelijkse gebruikers die dagelijks 400 miljoen foto’s/video’s (snaps) delen, doet Snapchat het […]

CTA_Bovenaan

Wat is de beste plaats voor een CTA op jouw website?

Op elke website vind je wel een resem call-to-actions (CTA’s) terug. Deze moeten de bezoeker aanzetten tot actie. Bijvoorbeeld om iets te downloaden of om zich in te schrijven op de nieuwsbrief of om contactgegevens achter te laten … Je wil natuurlijk dat er zoveel mogelijk op een CTA geklikt wordt. Daarom deze belangrijke vraag: […]

Google Analytics

Geen referral spam meer in Google Analytics!

Voor veel mensen (vooral marketeers) was referral spam lange tijd een groot pijnpunt in Google Analytics. Deze referral spammers waren in staat om al jouw statistieken overhoop te gooien… Overzicht van de verschillende kanalen Je ziet hier dat bijna 25% van de bezoekers via andere websites op deze website terechtkomen! Overzicht van de verschillende referral spammers […]