Hoe jouw advertenties laten opvallen?

Gepubliceerd door martijnknoops op

Door het overaanbod aan advertenties op Google, Facebook, Youtube, … wordt het alsmaar moeilijker om jouw advertentie te laten opvallen.

De tijd dat je gewoon kon adverteren en moest wachten tot de bestellingen binnenkwamen is officieel voorbij.

Gelukkig duiken er ook meer en meer interessante tools op waarmee je jouw advertentie die extra ‘touch’ kunt geven om deze te doen opvallen.

Ontdek hier 4 tools waarmee je jouw doelgroep toch kunt bereiken!

Facebook Canvas

Vertel jouw verhaal op Facebook met Facebook Canvas. Wanneer je op de ‘traditionele’ wijze adverteert op Facebook moet je tevreden zijn met een afbeelding, meerdere afbeeldingen of een video.

Het nieuwe formaat (Canvas) is eigenlijk een combinatie van al deze formaten speciaal ontwikkeld voor mobiel! In Canvas kunnen mensen swipen, panoramische beelden bekijken, inzoomen op foto’s, …

De eerste resultaten van deze nieuwe manier van adverteren zijn alvast veelbelovend! Mensen spenderen gemiddeld 135 à 174 seconden aan het bekijken van een Canvas advertentie.

Kan je niet wachten om dit uit te proberen? Surf dan naar canvas.facebook.com en ga van start.

Geofilters van Snapchat

In mijn vorige blogpost heb ik al benadrukt hoe belangrijk Snapchat gaat worden als toekomstig marketingkanaal. Dankzij geofilters kan je een persoonlijke toets geven aan jouw snaps en verhalen.

Snapchat geofilter

Het boeiende hieraan is dat je klanten van jouw concurrenten kunt targetten op basis van hun locatie.

Hoe werkt het?

  • Maak een filter aan die je graag zou zien verschijnen op de snaps
  • Kies het gebied waarin je jouw geofilter wil toepassen

En meer is het niet! Nadeel is wel dat je eerst jouw filter moet laten valideren door Snapchat.

Klik door naar Snapchat om alle richtlijnen voor het maken van een geofilter te ontdekken.

Google posts

Een aantal weken geleden besliste Google om de advertenties op de rechterzijde van de zoekpagina te verwijderen. Naar mijn gevoel een goede keuze! Google verkiest op deze manier kwalitatieve content boven eenvoudige, vaak overbodige advertenties.

Met de Google posts heb je de kans om opvallende cards te publiceren tussen de zoekresultaten van Google. Deze cards kunnen allerlei verschillende soorten content bevatten. Publiceer blogposts, deel muziek of een video, … De mogelijkheden zijn enorm.

Google posts

Bovendien kan elke post of card ook nog gedeeld worden op de social media kanalen.

Live streaming

Op Facebook zie je steeds vaker live streaming video’s verschijnen in het nieuwsoverzicht. Terwijl je via Facebook enkel van deze functie gebruik kan maken als je over een geverifieerde bedrijfspagina beschikt, is dit bij Periscope niet nodig.

Deze app kan door iedereen gebruikt worden. Heb je dus iets interessants te vertellen? Deel het met de rest van de wereld via Periscope.

Maak als bedrijf gebruik van deze tools om jouw verhaal te vertellen. Er zijn zoveel kanalen en manieren om jouw content te verspreiden, maak hier dus gebruik van!

Contacteer mij als je meer wil weten over deze tools!