Het belang van Mijn Bedrijf op Google

Gepubliceerd door martijnknoops op

Heb je jouw bedrijf al online geregistreerd bij Google? Waarom zou ik dat doen, hoor ik je al denken! Wel, het levert je niet alleen een aantal voordelen op, je gaat er ook meer bezoekers op jouw website door krijgen!

Met Google Mijn Bedrijf worden al jouw bedrijfsgegevens getoond in de zoekresultaten van Google, op Google Maps en op Google+.

De zoekresultaten van Google

Heb jij Google Mijn Bedrijf zelf juist ingesteld en zie je jouw bedrijfsgegevens, foto’s, beoordelingen en jouw locatie verschijnen? Goed, dat betekent dat jouw bedrijfspagina succesvol geregistreerd is.

Zoek eens naar jouw eigen bedrijfsnaam in Google en kijk wat de zoekresultaten voor jouw bedrijf opleveren.

Op desktop ziet er dit als volgt uit:

martijnknoops Google Mijn Bedrijf

Je hebt op desktop de kans om alle gegevens over het bedrijf dat je aan het opzoeken bent, door te sturen naar jouw telefoon. Je kan bovendien ook recensies schrijven of zelfs foto’s toevoegen.

Voor mobiel is dit echter anders:

Google Mijn Bedrijf Mobiel

 

Op mobiel is het nog gemakkelijker om het bedrijf te contacteren. Via één klik kan je het bedrijf opbellen of starten met navigeren. Dat is pas ‘user experience’.

Hoe werkt dit?

Je registeren voor Google Mijn Bedrijf levert een groot voordeel op voor lokale SEM (Search Engine Marketing).

Als een (potentiële) klant zich in jouw regio bevindt, en deze zoekt op jouw sector (in mijn geval: online marketing) dan zal Google jouw bedrijf als eerste tonen met alle bijhorende gegevens.

Bovendien blijkt uit statistieken dat bezoekers geneigd zijn om eerder op de bedrijfspagina te klikken dan op de link naar de website. Vooral omdat via Google Mijn Bedrijf alle essentiële gegevens van het bedrijf overzichtelijk worden weergegeven.

Volg deze stappen om Google Mijn Bedrijf in te stellen

Surf naar Google Mijn Bedrijf  en klik rechtsboven op ‘Uw bedrijf op Google’.

Google Mijn Bedrijf instellen

Volg alle stappen van Google en binnen de week staat jouw Google bedrijfspagina online!

Bekijk de volgende instructievideo van Google wanneer je moeilijkheden hebt om Google Mijn Bedrijf te claimen.

Wat krijg jij terug van Google?

Via ‘Insights’ krijg je statistische gegevens terug over hoe mensen op jouw bedrijfsinformatie via Google reageren.  Je weet waar ze op klikken en krijgt zelfs te zien welk het geslacht en de leeftijd is van jouw bezoekers.

De andere voordelen

  • Je aanmelden voor Google Mijn Bedrijf is eenvoudig en gratis.
  • Voeg foto’s van je winkel of de binnenkant van jouw bedrijf toe.
  • Toon niet één maar alle vestigingen op Google Maps.

Maar opletten geblazen!

Je hebt misschien nog nooit van Google Mijn Bedrijf gehoord maar wanneer je gaat zoeken naar jouw eigen bedrijf dan zie je daar toch al jouw bedrijf staan.

Wel, Google heeft deze gegevens zelf opgeladen! Wil je echter deze gegevens aanpassen? Dan moet jij de bedrijfspagina claimen als rechtmatig eigenaar.

Je kan dit doen door op de Google+ pagina te klikken onder jouw bedrijfsnaam. Kies vervolgens voor ‘Deze pagina beheren’ in het blokje ‘Is dit je bedrijf?’.

  • Vraag een pincode aan via de post
  • Vul de pincode van de postkaart online in via de bijgevoegde link

Heb je problemen met het claimen van jouw bedrijfspagina? Neem contact met mij op en ik help jou graag verder! Open Google en start met de registratie van Google Mijn Bedrijf!