Snapchat is een enorm populair social media kanaal in België en Nederland. Dagelijks worden er miljoenen snaps gedeeld! Vandaar dat natuurlijk ook bedrijven hun ogen richten op dit kanaal. Kan adverteren op Snapchat interessant zijn? Je leest er hier alles over!
Wie zijn de Snapchat gebruikers?
De Snapchat gebruikers zijn voornamelijk jongeren tussen 13 en 25 jaar. Maar liefst meer dan 65% van de tieners heeft de app op zijn of haar smartphone geïnstalleerd. Toch zijn het niet alleen de jongeren die vaak gebruik maken van Snapchat.
Steeds meer en meer twintigers en dertigers beginnen ook naar elkaar te snappen. Nog wel opvallend is dat meer vrouwen dan mannen gebruik maken van Snapchat. Belangrijk om weten als je wil gaan adverteren!
Ook interesse om te adverteren op Snapchat?
Gezien Snapchat nog steeds aan het groeien is, vinden er ook geregeld structurele veranderingen plaats. Zo is Snapchat aan het werken aan een verdienmodel waarin dat de advertenties een belangrijke rol gaan spelen.
Bovendien zal er ook een eerste kantoor worden geopend in België of Nederland om de advertentiemarkt in de Benelux en Scandinavië nog beter te bedienen.
Welke mogelijkheden bestaan er?
Kies één van deze drie adverteermogelijkheden!
Snap Ads (meest belangrijke)
De Snap Ads zijn tot 10 seconden durende verticale fullscreen video advertenties. Deze advertenties worden getoond samen met andere snaps. Deze advertenties worden zowel bij de ‘live’ als ‘discover’ snaps getoond.
Gesponsorde geofilter
Je kan een gesponsorde geofilter gaan instellen die voor snappers dus beschikbaar wordt gesteld om te tonen over hun snaps.
Gesponsorde lens
De gesponsorde lens is een extra laag die over foto’s en video’s geplaatst kan worden. Dit om speciale effecten te bekomen zoals bijvoorbeeld de ‘regenboogkots’.
Mensen targetten? Het kan!
Targeting op Snapchat op basis van leeftijd, geslacht, locatie of interesse is mogelijk! Je kan dus ook via Snapchat gericht doelgroepen gaan bereiken. Wanneer meer en meer bedrijven gaan adverteren via Snapchat, dan zal het lijstje van targetingmogelijkheden snel uitgebreid worden. Dit is dus zeker geen eindstation!
Adverteer op Snapchat wanneer je …
- meer naamsbekendheid wil creëren;
- loyalty acties wil opzetten voor bestaande klanten;
- meer Snapchat volgers wil krijgen;
- wil inspelen op actuele gebeurtenissen;
- een nieuw product wil voorstellen.
Bij Snapchat zal je een kost per view betalen. Zo zal je dus betalen voor het aantal keer een Snap bekeken is.
Conclusie
Snapchat als social media kanaal kan je dus zeker niet links laten liggen, het is niet omdat jij het als bedrijf niet gebruikt dat jouw (potentiële) klanten het niet gebruiken.
Laat je ondersteunen zodat jouw account, facturatiegegevens en rapportagetool juist worden ingesteld. Enkel dan zal je met het opzetten van advertentiecampagnes het beste rendement halen.
Meer weten over adverteren op Snapchat? Of wil je graag starten met het gebruik ervan maar weet je niet hoe? Stuur een mail naar hello@martijnknoops.be en ik help je verder. Tot op Snapchat!